Archiwum strony BIP dostępne jest pod adresem http://archiw-umplonsk.bip.org.pl

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Płońsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.umplonsk.bip.org.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Część dokumentów zamieszczona została w postaci niedostępnej cyfrowo (dokumenty pdf w postaci skanów), np. dokumenty w zakładce: Zarządzenia Burmistrza Miasta Płońsk rok 2021 i 2022, Oferty pracy,.
  • Nie wszystkie elementy aktywne na stronie są dostępne za pomocą klawiatury. Niemożliwa nawigacja po stronie internetowej przy użyciu standardowych skrótów klawiaturowych takich jak: Esc (wyjdź/zamknij), Spacja (oznacz/rozwiń w np. pola rozwijane, listy rozwijane), strzałki "góra" i "dół" (przechodzenie po elementach listy rozwijanej).
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty i informacje użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR lub wystąpić o alternatywny dostęp do publikowanych dokumentów np. poprzez odczytanie treści.

Treści nieobjęte przepisami

  • Filmy opublikowane przed 23 września 2020 r., dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r., mapy, pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miejski w Płońsku i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych, treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

Nadmierne koszty

  • Nie dotyczy.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anety Drążkiewicz - mejlowo a.drazkiewicz@plonsk.pl lub telefonicznie 23 663 13 27.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Andrzej Pietrasik Burmistrz Miasta Płońsk,
  • Adres: ul. Płocka 39, 09-100 Płońsk,
  • mejl: plonsk@plonsk.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Miejski w Płońsku

Płocka 39
09-100 Płońsk
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 2 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Parking jest bezpłatny dla osób posiadających kartę parkingową.
  • Parking dla klientów urzędu w tym dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się od ulicy Popiełuszki.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
  • Możesz skorzystać również z wejścia bocznego, przy którym znajduje się parking dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście boczne znajduje się od ulicy Popiełuszki i jest na poziomie gruntu.
Przestrzeń za wejściem
  • Od drzwi wejściowych głównych do Urzędu w odległości około 5 metrów znajduje się Kancelaria Urzędu. Mijając stanowisko Kancelarii po lewej stronie dojdziesz do opłatomatu. Mijając stanowisko Kancelarii Urzędu po prawej stronie dojdziesz kolejno do windy, toalet oraz przejścia w kierunku Straży Miejskiej i Urzędu Stanu Cywilnego. Przed stanowiskiem Kancelarii Urzędu po prawej stronie znajdują się trzy okienka obsługi kolejno od lewej: Działalność Gospodarcza, Dowody Osobiste, Ewidencja Ludności.
  • Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w w holu Urzędu przy wejściu głównym po lewej stronie na ścianie oraz wchodząc wejściem bocznym na ścianie przy schodach i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
  • W pomieszczeniu zamontowany jest system dźwiękowy Totupoint.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Punkt obsługi znajduje się na wprost wejścia, w odległości około 2 metrów od drugich drzwi w wejściu głównym.
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 3 kondygnacjach.
  • Różnice poziomów można pokonać za pomocą platformy przyschodowej.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo
  • Przed schodami znajdują się dotykowe pasy ostrzegawcze.
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Szerokość drzwi wynosi 90 centymetrów
  • Winda znajduje się w budynku
  • idąc prosto około 7 metrów od wejścia głównego, mijając z lewej strony Kancelarię Urzędu.
  • Kabina windy ma głębokość 112 centymetrów i szerokość 140 centymetrów.
  • Najniższe przyciski sterujące znajdują się na wysokości 92 centymetrów.
  • W windzie są komunikaty głosowe.
  • W razie problemów - zadzwoń do obsługi na numer telefonu: 225492101 lub 223361101
Pomieszczenia
  • Około 95% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toaleta znajduje się na parterze budynku po prawej stronie, we wnęce naprzeciwko windy, w odległości około 15 metrów od wejścia głównego.
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 90 centymetrów.
  • W toalecie jest przewijak dla dzieci.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

[Liczba odsłon: 1083288]

przewiń do góry